dag 11 & 12 - Carcassonne tot Chamauche - Reisverslag uit Chalancon, Frankrijk van Chantal Thijssen - WaarBenJij.nu dag 11 & 12 - Carcassonne tot Chamauche - Reisverslag uit Chalancon, Frankrijk van Chantal Thijssen - WaarBenJij.nu

dag 11 & 12 - Carcassonne tot Chamauche

Blijf op de hoogte en volg Chantal

26 September 2018 | Frankrijk, Chalancon

Vanuit Carcassonne deels hoofdwegen en deels binnenwegen gereden, de omgeving in de buurt spreekt mij erg aan en ik denk dat ik hier nog wel een keer terug wil komen.

Het rijden richting de voet van de Alpen is ook bijzonder, het uitzicht wordt steeds mooier!

Ik was redelijk bijtijds bij Motovacances Chamauche, waar ik warm verwelkomd werd door Judith en Etienne en na een heerlijke maaltijd alweer fijn in een gewoon bed kon slapen :)

De dag erop was het plan om, vooral binnendoor over bochtige bergweggetjes, richting Genève te rijden. De route was gepland, maar ergens heb ik blijkbaar een afslag verkeerd genomen en kwam ik op een nogal onverhard pad uit, op een helling. Terug was niet echt een optie en op maps leek een gewone weg redelijk in de buurt, door maar dus. Mijn motor is niet echt gemaakt voor off-road, zeker niet met bagage en ik heb er zelf ook nooit over nagedacht hoe ik dat zou moeten aanpakken. Na een kilometer of 9 ploeteren door grind en keien op ongelijke ondergrond op een best wel steile helling naar beneden toch onderuit gegleden. Ik ok, motor ok. Alles overeind en weer verder... klein stukje verderop nog een keer en toen tetterde de motor bij het overeind zetten door op zijn andere zijkant! Toen toch maar besloten om hulp te gaan inschakelen, ik zou het waarschijnlijk niet redden om zonder nog meer schade het pad af te rijden en bovendien kreeg ik de motor nu niet meer in mijn eentje op zijn wielen.

Gelukkig was ik nog niet heel ver bij Chamauche vandaan en is Etienne me komen helpen. Samen de motor op zijn wielen gezet en hij heeft hem het pad uit weten te rijden (my hero!). Besloten om teug te gaan naar Chamauche (wel zelf verder terug gereden) om daar bij te komen en gelukkig mocht ik nog een nachtje blijven :)

Behalve spierpijn en wat blauwe plekken gaat het met mij goed. De motor heeft vooral wat extra krassen opgelopen en verder, voor zover zichtbaar, geen verdere schade. Al met al weer bekaaid vanaf gekomen. Het was wel een bijzondere ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 08 Sept. 2018
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4105

Voorgaande reizen:

15 September 2018 - 30 September 2018

Motorvakantie najaar 2018 :)

Landen bezocht: